Je bent hier:

Medisch Pedicure

U wilt een afspraak maken of een vraag stellen aan onze medische pedicure? Klik dan hier !

Behandeling aan huis is eveneens mogelijk

Wat is het verschil tussen esthetische en medische pedicure?

Bij een esthetische pedicure worden de voeten uitsluitend verzorgd met het oog op het verfraaiing van het uiterlijke (nagels knippen, vijlen en eelt wegraspen). Een medische pedicure voert een esthetische pedicure uit, maar behandelt en voorkomt aandoeningen van de nagels, de huid en de tenen zoals infecties, mycose (schimmel), voetwonden, nagelafwijkingen, ingegroeide nagels, likdoorns, kloven, overvloedige eelt, pijnlijke drukpunten, eeltpitten... .

Hoe verloopt een pedicurebehandeling?

Tijdens een eerste gesprek zal er een fiche opgemaakt worden met daarin de belangrijkste factoren die relevant zijn voor de voetbehandeling zoals werkplaats, allergieën, gebruik medicatie, ziektes, hobby's.

Daarna start de verzorging van de nagels en hun omgeving, verzorging van de huid (verwijderen eelt, eventuele eeltpitten, likdoorns) en tenslotte een deugddoende massage van de voet. Indien nodig worden de nodige verbanden aangebracht.
Een standaard behandeling duurt gemiddeld 45 tot 60 minuten, maar dit kan uiteraard variëren afhankelijk van de klachten.

Hygiëne is erg belangrijk, alle instrumenten worden na elke behandeling gereinigd en gedesinfecteerd. De mesjes worden per klant vervangen en zijn steeds steriel.
De gebruikte producten tijdens de behandeling zijn steeds van excellente kwaliteit en specifiek voor de voetverzorging.

De behandeling bij een medische pedicure wordt ook erkend door het ziekenfonds. Vraag zeker na bij uw ziekenfonds of je hiervoor in aanmerking komt.

Voor behandelingen aan huis kan afhankelijk van de afstand een kleine toeslag gerekend worden.